جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی

0 ۱,۲۳۴

چه عواملی باعث بزرگ و زشت شدن لابیا ها در خانم ها می شود ؟
در کل، عواملی که بر زشتی و بزرگ شدن لابیاها در خانم ها تاثیر می گذارند موارد زیر می باشد

تغییرات هورمونی در بدن زنان : تغییرات هورمونی تاثیر بسزایی در بزرگ شدن اندازه لابیا ها دارند. برای مثال لابیامینور زنان باردار بزرگ تر از حالت عادی است.
ژنتیک : اندازه لابیا ها در موارد زیادی به نژاد افراد بستگی دارد و یک مسئله ارثی است .
زایمان های طبیعی متعدد : زایمان های طبیعی متعدد بیش از 3 یا 4 بار یکی از دلایل اصلی بزرگ شدن لابیا مینور می باشد.
افزایش سن و پیری : با افزایش سن لابیاهای واژن دچار شلی و افتادگی می شوند.

بطوریکه بیشتر کاندید های عمل لابیاپلاستی زنان بالای 40 سال بوده که دچار افتادگی لبه های واژن شده اند. البته شایان ذکر است که بعد از دوران یائسگی لابیا مینور شروع به کوچک شدن می شود و دلیل این امر کاهش تولید هورمون های زنانه است.

تخفیف لابیاپلاستی

1- عوارض لابیاپلاستی چیست؟
دکتر ویدا یوسفیان متخصص و جراح زیبایی زنان معتقد است که این عمل مانند سایر اعمال جراحی از جمله عمل ترمیم واژن و یا واژینوپلاستی و یا سایر اعمال جراحی نیاز به تیم مجرب جهت انجام این کار دارد.(جراح زنان- متخصص بیهوشی و کمک جراح) که اگر در طی این مسیر و جراحی کوچک ترین خطایی اتفاق بیفتد می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

عوارض حین عمل جراحی(لابیاپلاستی):

۱- آلرژی و حساسیت به داروی بی حسی و یا بیهوشی

۲- خونریزی شدید که در صورتی که بیمار قبل از عمل کم خون باشد می تواند در صورت بی تجربگی و یا کوتاهی جراح برای بیمار خطرناک باشد.

۳- شوک ناشی از داروهایی مثل لیدوکائین.

۴- تشنج ناشی از حساسیت مفرط به داروهای ذکر شده ی بالا

بیشتر بخوانید: همه آنچه باید در باره جراحی زیبایی واژن (عمل لابیاپلاستی) انواع روشها، عوارض و هزینه آن باید بدانید

عوارض پس از عمل جراحی لابیاپلاستی:

۱- کبودی و تورم شدید ناحیه عمل که ناشی از تشکیل توده خونی بزرگ که اصطلاحاً هماتوم گفته می شود.

۲- تب ولرز که ناشی از عفونت محل جراحی لابیاپلاستی(جراحی پلاستیک لب کوچک) می باشد.

۳- پورپورا(دانه های ریز) در صورت و بازوها که ناشی از حساسیت به داروی بیهوشی پس از عمل است.

۴- بی حالی و سرگیجه ناشی از اینکه در حین عمل جراحی لابیاپلاستی خون از دست رفته است.

(البته باید بدانیم قبل از این عمل جراحی حتماً شرح حال کامل از خانم سوال شود که اگر فرد از آسپرین و یا حتی یکسری داروها مثل داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی استفاده می کند.(ژلوفن) قبل از عمل(بسته به نوع، زمان قطع دارو توسط جراح تعیین می شود) و یا اگه یکسری داروهای گیاهی مثل چای سبز و یا جینسینگ استفاده می شود، بایستی قبل از عمل لابیاپلاستی قطع شود. بایستی مصرف سیگار و الکل نیز ۲ هفته قبل از عمل قطع شود.در جراحی لابیاپلاستی چه خطراتی بیمار را تهدید می کند؟

عوارض لابیاپلاستی
لابیاپلاستی
۲- در جراحی لابیاپلاستی چه خطراتی بیمار را تهدید می کند؟

خطرات کوتاه مدت:

۱- خونریزی مداوم از محل زخم جراحی که درصورت عدم ترمیم مناسب زخم ایجاد می شود.

۲- تورم و درد شدید که بایستی جراح توصیه های لازم را در این باب به بیمار بدهد.

خطرات بلند مدت:

۱- عفونت های مداوم در محل جراحی لابیاپلاستی.

۲- دردهای مداوم و مقاوم به درمان که در اثر تحت کشش قرار گرفتن اعصاب ناحیه می باشد.

۳- کاهش میل جنسی که به علت قطع اعصاب ناحیه و صدمه زدن به ناحیه کلیتوریس اتفاق می افتد.

جراح بایستی در هنگام این جراحی با دقت و حوصله و آشنایی کامل به آناتومی محل عمل مبادرت به انجام لابیاپلاستی کند.محل عمل لابیاپلاستی نسبت به جراحی در سایر نواحی اندام تناسلی خانم ها کوچک تر است. ولی بسیار پرعروق و پرعصب می باشد و کوچک ترین غفلت در این عمل می تواند عوارض غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد.

دکتر فاطمه محرابی، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، دارای فلوشیپ نازایی و IVF از دانشگاه علوم پزشکی تهران

• آدرس: ستارخان – نرسیده به میدان توحید – نبش کوثر سوم – ساختمان پزشکان یاس
  • شماره مطب: 02166568923