جوانسازی واژن

اثرات روانی و جسمی آتروفی واژن
علائم آتروفی واژن ممکن است با همدیگر رخ دهند یا تک به تک ظاهر شوند و شامل موارد زیر هستند:
• خشکی و خارج و سوزش واژن: نازک شدن دیواره های واژن، کاهش هیدراته و تغییرات pH و محیط داخلی واژن ممکن است منجر به احساس سوزش و خارش دائمی شوند.
• درد در هنگام نزدیکی:نازک شدن مخاط و پوست ، موجب شکننده شدن بافت واژن شده و روانی واژن را نیز کاهش می دهند و خشکی ناشی از این موارد موجب درد در هنگام نزدیکی می شود.
• شلی واژن و کاهش کشسانی بافت آن: نازک شدن دیواره های واژن و کاهش حجم بافت واژن منجر به کاهش قدرت ساختار واژن و احساس شلی بافت می شود.
• عفونت های مکرر: باکتری های مفید واژن به گلیکوژن درون سلول ها که از سطح واژن به عنوان منبع غذایی باکتری ها فرو میریزد، وابسته هستند. میزان باکتریهای مفید همچنین با اسیدیته محیط داخل واژن مرتبط هستند. با نازک شدن دیواره های واژن و کاهش اسیدیته محیط واژن، میزان باکتریهای مفید نیز کاهش می یابد و ریسک ابتلا به عفونت افزایش می یابد.
• بی اختیاری ادرار و نیاز مکرر به دفع ادرار: نیاز مداوم برای رفتن به دستشویی و یا بی اختیاری ادرار در هنگام سرفه و عطسه نیز ممکن است ناشی از آتروفی واژن باشند که می تواند تاثیر منفی ای بر سلامت و زندگی شما داشته باشد که می تواند در بسیاری از موارد رابطه جنسی را با استرس همراه کند.
تقریبا نیمی از زنان دچار اثرات آتروفی واژن در زندگی خود می شوند و از این میان تنها یک چهارم این زنان به دنبال درمان خود هستند. امروز، درمان ساده و موثری برای بهبود عملکرد طبیعی واژن یافت شده است.

مزایای اصلی جوان سازی واژن با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ
• درمان سریع تقریبا 15 دقیقه ای در هر جلسه
• عدم نیاز به بیهوشی
• حداقل عوارض و بدون ریسک
• بهبود سریع و دائمی علائم در اکثر زنان
• عدم نیاز به استراحت پس از درمان
• مناسب برای تقریبا تمام زنان به خصوص بیمارانی که درمان هورمونی برایشان ممکن نیست مانند بیماران سرطانی

آیا جوانسازی واژن با لیزر واژینال به مشکلات دیگری غیر از یائسگی کمک می کند؟
• درمان آتروفی واژن ناشی از زایمان
• درمان شلی بافت واژن
• درمان مقاربت دردناک ناشی از پارگی پرینه در حین زایمان
• درمان بی اختیاری ادرار
• کاهش سرعت پیر شدن مخاط واژن در حین حفظ عملکرد آن

از عواملی که می‌تواند به این عضلات و دیواره‌های واژن آسیب بزند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

زایمان‌های مکرر
بارداری
اضافه وزن
کاهش وزن‌های زیاد
آسیب‌های جدی مکانیکی
بلند کردن اجسام سنگین در طولانی مدت
سرفه‌های مزمن
ژنتیک
و …

مراقبت‌های بعد از جوانسازی واژن
مراقبت‌های بعد از جوانسازی، بسیار مهم هستند، همیشه برای گرفتن بهترین نتیجه توصیه می‌شود که پس از انجام هر عمل زیبایی‌ای حداکثر همکاری با پزشک صورت گیرد.

از مراقبت‌های بعد از جوانسازی واژن، می‌توانیم به مهم‌ترین آن یعنی برقرار نکردن رابطه جنسی اشاره کنیم. حتما تا بهبودی کامل خود و زمانی که پزشک برای شما مشخص کرده است از برقراری رابطه جنسی ممانعت کنید.
بهتر است تا پایان دوره نقاهت و برگشت به روال عادی، از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
فعالیت‌های فیزیکی سخت و دشوار در این دوره ممنوع است تا پزشکتان دوباره اجازه بدهد.
اگر برای شما کرم یا داروی خاصی تجویز شده است ، باید دقیقاً سر تایم مشخص شده، آن را مصرف نمایید.
در صورت بروز ترشحات غیرطبیعی، بوی بد و هر علامت غیرطبیعی دیگری، به پزشکتان سریعاً خبر دهید.
حتما در تایم مشخص شده برای چکاپ دوم مراجعه کنید.

دکتر فاطمه محرابی، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، دارای فلوشیپ نازایی و IVF از دانشگاه علوم پزشکی تهران

• آدرس: ستارخان – نرسیده به میدان توحید – نبش کوثر سوم – ساختمان پزشکان یاس
  • شماره مطب: 02166568923